امتیاز : | نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0 |
امتیاز : | نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0 |
توضیحات:
مقاله انگلیسی ترجمه شده به فارسی با عنوان مفاهیم یادگیری و مدیریت جریان دانش در محیط پروژه محور، به همراه مقاله زبان اصلی، در قالب فایل word و در حجم 20 صفحه.
منبع مقاله:
International Journal of Managing Projects in Business (2008) Emerald Vol. 1 No. 1
چکيده فارسی:
هدف- هدف اين مقاله بررسي اين موضوع است که افراد چطور مي توانند يادگيري و فرايندهاي مديريت دانش را در تيم هاي پروژه اي درک کنند و راهنمايي مفهومي را با موثرترين شيوه در جهت نزديک شدن مديريتي به موضوعات پراهميت و اغلب ناديده انگاشته شده ي پروژه اي را فراهم مي کند.
طراحي/متدولوژي/رويکرد- اين يک مقالهي مفهومي است که ادبيات گسترده و مرتبط با يادگيري و مديريت دانش را استخراج و تشريح مي کند.
يافته ها- بر اساس تحليل انجام شده و با رويکرد بهبود يادگيري از پروژه، نتايج پروژه و مهارتهاي يادگيري مشارکتي، بجث اصلي مقاله اين است که شرکت کنندگان در تيم هاي پروژه اي بايد مسيري اجتماعي مدارتر را در فعاليتهاي يادگيري و مديريت دانش خود دنبال کنند. در نتيجه در اينجا، شرکت کنندگان، فعاليتهاي پروژه اي آنها و سازمان داراي محيط پروژه اي نقاط اصلي توجه و تمرکز هستند.
محدوديتهاي تحقيق/دلالت ها- اين مقاله مبحثي با زمينه ي مفهومي را با تاکيد خاص بر روي سيستمهاي اجتماعي در فرايندهاي يادگيري و مديريت دانش در پروژه ها به پيش ميبرد. فرصت تست کردن اين مبحث در مطالعات تجربي پروژه اي بعدي وجود دارد.
دلالتهاي عملي- اين مقاله بنيادي براي افراد درگير در پروژه ها جهت انعکاس نقادانه ي رويکردها و عمليات يادگيري و مديريت دانش جاري آنها فراهم مي کند، در عين حال که توجه به مديريت سيستمهاي اجتماعي پروژه را نيز تشويق مي کند.
ريشه و ارزش مقاله- اين مقاله رو در روي رويکردهاي سنتي و محدود در رابطه با يادگيري و مديريت جريان دانش در پروژه ها قرار مي گيرد و به شبيه سازي عکس العمل شرکت کننده و محقق در رابطه با اين فعاليتهاي پروژه اي با رويکردهاي اجتماعي مدارتر مي پردازد.
کلمات کليدي: يادگيري، مديريت دانش، سيستمهاي اجتماعي
نوع مقاله: مقاله مفهومي
بخشی از مقدمه:
همچنانکه سازمانها با رقابت جهاني، سازماندهي مجدد و تغيير لايه هاي ساختارهاي مديريتي، تغيير ارزشهاي اقتصادي و اجتماعي در رابطه با دانش و سرمايه ي دانشي ، و کامپيوتري شدن و ايجاد ساير زيرساختارهاي فن آوري هاي نوين روبرو مي شوند، لازم است که به آن چالشها به شيوه اي انطباق پذير و منعطف پاسخ دهند که منجر به پر اهميت شدن يادگيري جهت تسهيل بقاء و رشد شده است (هدبرگ، 1981؛ شين، 1993، لونارد بارتون، 1995،1992؛ ماينر و مزيئاس، 1996؛ سانگ،1997؛ چو،1998؛ دنتون،1998؛ استارکي،1998؛ کزبوم و ادوارد، 2001؛ اينگلگارد و سايرن،2002). توسعه و تکيه بر سرمايه ي دانشي جهت درگير شدن موفقيت آميز در اين شرايط پوياي محيطي بدين معناست که مديران در هر مضموني لازم است که مفاهيم سازماني غني يادگيري را توسعه دهند (بود و گاريک، 1999؛ واتکينز و کرورو، 2000؛ سينت اونجه و واليس،2002). محکم کردن پايه هاي قابليت توسعه ي چنين شرايط غني يادگيري به معناي دستيابي به يک درک گسترده ي توسعه دهنده از نياز به شناخت نحوه ي يادگيري افراد در يک متن خاص است به طوري که بتوان امکان توسعه ي افراد را به همراه توسعه ي نتايج رضايت بخش سازماني فراهم کرد (برسن و سايرين، 2003). به عنوان مثال در محيط پروژه محور، يادگيري در واقع يک متغير استراتژيک کليدي براي مديريت پروژه محسوب مي شود (آياس،1996). در توسعه ي فعاليتهاي مديريت دانش، توجه به اين نوع توسعه و تشويق يادگيري در سازمان به عنوان ابزاري جهت ايجاد ارزش سازماني و مزيت رقابتي مورد تاکيد خاصي قرار گرفته است (ايسترباي-اسميت و سايرين،2000). در صورتي که هر يک از ابعاد نخست مديريت دانش مثل ابعاد انساني و فني آن به وضوح درک نشوند و يا به صورت يکسان يا در جاي خود بدانها پرداخته نشود، ايجاد مزيت رقابتي به خصوص در شرايط محيطي پويا ممکن است يک هدف فرار سازماني باقي بماند (سنسه،2007a، b)..
امتیاز : | نتیجه : 5 امتیاز توسط 1 نفر مجموع امتیاز : 5 |
امتیاز : | نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0 |
توضیحات:
کارگاه آموزشی ارتقای بهبود سلامت اداری در سازمانها، در قالب فایل pdf و در حجم 71 اسلاید. این کارگاه بعنوان بخشی از کارگاه آموزشی راهبری شرکتی توسط دانشگاه تهران برگزار گردیده است و حاوی نکات مهمی برای مدیران، کارمندان و دانشجویان است.
فهرست مطالب:
بخش اول: بازارهای مالی، گزارشگری مالی و راهبری شرکتی
بخش دوم: مبانی نظری و زیرساختهای راهبری شرکتی
بخش سوم: اصول اخلاق تجاری
بخش چهارم: نقش و وظایف هیئت مدیره
بخش پنجم: نقش و وظایف مدیران اجرایی
بخش ششم: نقش و وظایف خط نگهداران
بخش هفتم: اهمیت راهبری شرکتی در بانکها و سایر مؤسسات مالی
امتیاز : | نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0 |
توضیحات:
پاورپوینت ارائه کلاسی مقاله انگلیسی ترجمه شده به فارسی با عنوان مفاهیم یادگیری و مدیریت جریان دانش در محیط پروژه محور، به همراه مقاله زبان اصلی، در قالب فایل پاورپوینت و در حجم 22 اسلاید.
این مقاله ترجمه ای است که فایل زبان انگلیسی 16صفحه و مربوط به سال 2008 می باشد.
منبع:
International Journal of Managing Projects in Business (2008) Emerald Vol. 1 No. 1
چکيده:
هدف- هدف اين مقاله بررسي اين موضوع است که افراد چطور مي توانند يادگيري و فرايندهاي مديريت دانش را در تيم هاي پروژه اي درک کنند و راهنمايي مفهومي را با موثرترين شيوه در جهت نزديک شدن مديريتي به موضوعات پراهميت و اغلب ناديده انگاشته شده ي پروژه اي را فراهم مي کند.
طراحي/متدولوژي/رويکرد- اين يک مقالهي مفهومي است که ادبيات گسترده و مرتبط با يادگيري و مديريت دانش را استخراج و تشريح مي کند.
يافته ها- بر اساس تحليل انجام شده و با رويکرد بهبود يادگيري از پروژه، نتايج پروژه و مهارتهاي يادگيري مشارکتي، بجث اصلي مقاله اين است که شرکت کنندگان در تيم هاي پروژه اي بايد مسيري اجتماعي مدارتر را در فعاليتهاي يادگيري و مديريت دانش خود دنبال کنند. در نتيجه در اينجا، شرکت کنندگان، فعاليتهاي پروژه اي آنها و سازمان داراي محيط پروژه اي نقاط اصلي توجه و تمرکز هستند.
محدوديتهاي تحقيق/دلالت ها- اين مقاله مبحثي با زمينه ي مفهومي را با تاکيد خاص بر روي سيستمهاي اجتماعي در فرايندهاي يادگيري و مديريت دانش در پروژه ها به پيش ميبرد. فرصت تست کردن اين مبحث در مطالعات تجربي پروژه اي بعدي وجود دارد.
دلالتهاي عملي- اين مقاله بنيادي براي افراد درگير در پروژه ها جهت انعکاس نقادانه ي رويکردها و عمليات يادگيري و مديريت دانش جاري آنها فراهم مي کند، در عين حال که توجه به مديريت سيستمهاي اجتماعي پروژه را نيز تشويق مي کند.
ريشه و ارزش مقاله- اين مقاله رو در روي رويکردهاي سنتي و محدود در رابطه با يادگيري و مديريت جريان دانش در پروژه ها قرار مي گيرد و به شبيه سازي عکس العمل شرکت کننده و محقق در رابطه با اين فعاليتهاي پروژه اي با رويکردهاي اجتماعي مدارتر مي پردازد.
کلمات کليدي: يادگيري، مديريت دانش، سيستمهاي اجتماعي
نوع مقاله: مقاله مفهومي
بخشی از مقدمه:
• همچنانکه سازمانها با رقابت جهاني، سازماندهي مجدد و تغيير لايه هاي ساختارهاي مديريتي، تغيير ارزشهاي اقتصادي و اجتماعي در رابطه با دانش و سرمايه ي دانشي (intellectual capital)، و کامپيوتري شدن و ايجاد ساير زيرساختارهاي فنآوريهاي نوين روبرو مي شوند، لازم است که به آن چالشها به شيوه اي انطباق پذير و منعطف پاسخ دهند که منجر به پر اهميت شدن يادگيري جهت تسهيل بقاء و رشد شده است.
• در محيط پروژه محور، يادگيري در واقع يک متغير استراتژيک کليدي براي مديريت پروژه محسوب مي شود. در توسعهي فعاليتهاي مديريت دانش، توجه به اين نوع توسعه و تشويق يادگيري در سازمان به عنوان ابزاري جهت ايجاد ارزش سازماني و مزيت رقابتي مورد تاکيد خاصي قرار گرفته است. در صورتي که هر يک از ابعاد نخست مديريت دانش مثل ابعاد انساني و فني آن به وضوح درک نشوند و يا به صورت يکسان يا در جاي خود بدانها پرداخته نشود، ايجاد مزيت رقابتي به خصوص در شرايط محيطي پويا ممکن است يک هدف فرار سازماني باقي بماند.
امتیاز : | نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0 |
توضیحات:
پرسشنامه مدل بهبود عملكرد منابع انساني در شركتهاي پروژهمحور، در قالب فایل wordو در حجم 4 صفحه و محتواي 16 پرسش، به همراه مدل مفهومی تحقیق.
امتیاز : | نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0 |
امتیاز : | نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0 |
امتیاز : | نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0 |
توضیحات:
گزارش کارآموزی رشته صنایع غذایی، با موضوع تولید نوشابه گازدار، در قالب فایل word و در حجم 28 صفحه.
قسمتی از متن:
افزودنيهاي به کار برده شده در نوشابهها بعد از آب عبارتند از: قند يا شيرينکنندهها، مواد طعم دهنده، رنگها ، اسيدها ، نگهدارنده ها و ايندريد کربنيک که در اينجا به ترتيب توضيحاتي درباره هر يک مي آوريم ...
فهرست مطالب:
تاریخچه نوشابه
فصل اول: آب
آب
تصفیه آب
فصل دوم : واحد عصاره
عصاره یا بنیان نوشابه
افزودنیهای مجاز در نوشابه
شیرین کنندهها
تهیه شرب اولیه از شکر جامد
فیلتراسیون شربت اولیه
تهیه شربت غذایی (عصاره)
طعم دهندهها
عصاره نوشابههای پرتغالی
عصاره نوشابههای ساده
ضدعفونی کردن دستگاههای عصاره خانه
فصل سوم : گاز CO2
تولید گاز CO2
برج شستشو
رطوبت گیری یا جدا کننده آب
چیلر
فصل چهارم: بطری شوی
بطری شوی
اندازهگیری درصد سود در بطری شور
آینه بان
فلومیکس
کربوکولر
پرکردن بطری
آزمایش نقطه پر شده
دستگاه تشتک زن
پرکن جعبه نوشابه
فصل پنجم : کنترل کیفی
مقدمه کنترل کیفی
آزمایشات انجام گرفته روی نوشابه
آزمایش بریکس
مقدار بریکس
آزمایش بومه
اندازه گیری فشار، دما و گاز CO2
اندازه گیری درصد قند
آزمایش اسیدیته
تعیین چگالی
آزمایش pH
آزمایشات میکروبی و شیمیایی
آزمایشات میکروبی
تقسیم بندیهای کارهای میکروبی
ساخت محیط کشت
انواع محیط کشت
روش انجام آزمایش میکروبی
نتایج آزمایشات انجام شده
آزمایشات هفتگی
این فایل کاملا ویرایش شده و شامل: صفحه نخست، فهرست مطالب و متن اصلی است و با فرمت word در اختیار شما قرار می گیرد.
امتیاز : | نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0 |
اكنون كه بناي آن داريم تا صنعت برق كشور را با سير در گذشته نظاره گرباشيم گذشتن از نام نيروگاه طرشت نام آشناي ديرينه دست اندركاران ديروز و امروز برق ايران روا نخواهد بود . براستي كه برگي ارزنده از تاريخ صنعت برق با اين نام ورق مي خورد .تاريخچه تشكيل صنعت برق در ايران از سال ۱۲۸۳ شمسي با بهره برداري از يك مولد ۴۰۰ كيلووات كه توسط يكي از تجار ايراني به نام حاج امين الضرب تهيه و در خيابان چراغ برق (اميركبير) نصب گرديده بود آغاز مي شود. اين مؤسسه تحت نام دايره روشنايي تهران زير نظر بلديه اداره مي شد.در سال ۱۳۱۶ شمسي مؤسسه برق تهران كه بعدها به اداره كل برق تهران تغيير نام يافت زير نظر شهرداري بهره برداري از يك نيروگاه ۶۰۰۰ كيلوواتي اشكودا را به عهده گرفت.دهه سي مقارن با تحولاتي در ايران بود كه يكي از پيامد هاي آن مطرح شدن انرژي الكتريكي به عنوان تنها چاره تأمين روشنايي و ساير نيازمندي ها درشهر هاي بزرگ و به طور اخص پايتخت بود تا آن زمان مولد هاي ديزلي وواحد هاي كوچك بخاري شهرداري تأمين برق تهران را بر عهده داشتند.در سال ۱۳۲۷ شمسي بهره برداري از يك نيروگاه ۸۰۰۰ كيلوواتي آغاز گرديد. در سال ۱۳۲۸ بنگاه مستقل برق تهران كه در سال ۱۳۳۱ به بنگاه برق تهران تغيير نام يافت،تحت نظر وزارت كشور فعاليتهاي مربوط به تامين برق را عهده دار گرديد. در سال ۱۳۳۲ دو واحد ديزل ۲۰۰۰ كيلو واتي و درارديبهشت ماه سال ۱۳۳۵ يك ديزل ۱۹۰۰ كيلوواتي و در اسفند ماه همان سال يك ديزل ۱۰۰۰ كيلوواتي مورد بهره برداري قرار گرفت .رشد مصرف مسئولين امر را برآن داشت كه از طريق خريداري ونصب واحد هاي بزرگ تر به اين چالش پايان دهند ، در سال ۱۳۳۴ بنگاه مستقل برق تهران وابسته به شهرداري خريداري ونصب چهار واحد ۱۲٫۵ مگاواتي بخار با شركت فرانسوي آلستوم منعقد و به دنبال آن عمليات احداث در زميني به وسعت نزديك ۱۷ هكتار در چند كيلومتري غرب تهران آغاز شد. هر چهار واحد به فاصله كوتاهي از مرداد تا مهر ۱۳۳۸ راه اندازي شد . اين واحد ها درآن زمان بيش از نيمي از نياز برق تهران را پوشش مي دادند سوخت نيروگاه مازوت سبك وهنگام راه اندازي نفت گاز بود . آب مصرفي از طريق چاه عميق و يك رشته كانال ازرودخانه كرج تأ مين مي شد . انرژي توليدي از طريق مبدل ۱۱٫۵ كيلو ولت به ۶۳ كيلو ولت شبكه شهري را بدون شبكه انتقال تغذيه مي نمود متعاقبا نيروي توليدي سدكرج به پست طرشت ارتباط يافت .نياز آموزش سيمولاتوري وشرايط مناسب آموزشي نيروگاه طرشت به استقرار اولين سيمولاتور نيروگاه بخاري در اين مكان انجاميد ، سيمولاتور موجود كه براساس مشخصات واحد هاي نيروگاهي همدان طراحي شده است مجهز به سخت افزار مناسب به منظور ارائه وضعيت مشابه تجهيزات اطاق كنترل نيروگاه با اتكا به قابليت هاي نرم افزاري متنوع جهت ايجاد شرايط عيني مانور هاي روزمره بهره برداري اعم از توقف و راه اندازي هاي سرد ، گرم ، داغ و همچنين حالت هاي اضطراري مي باشد. هم اكنون اين مركز به طور پيوسته كادر بهره برداري كليه نيروگاه ها ي حرارتي كشور را براي ايجاد آمادگي عمليات شايسته وقابليت مراجعه وكنترل انواع وضعيت هاي حاد بهره برداري در قالب گروه هاي كاري متشكل از مهندسين شيفت و اپراتور هاي همه سيستم ها به طور معمول دوره هاي يك هفته اي را با هدايت مهندسين مجرب برگزار مي نمايد . از آنجايي كه در عصر حاضر و در ابتداي هزاره سوم ميلادي صنعت فناوري اطلاعات و ارتباطات در جهان محور دگرگوني وتوسعه قرار گرفته است ، فناوري اطلاعات به عنوان يكي از محور هاي توسعه و رشد در جوامع بشري مورد توجه وبررسي قرار گرفته است در اين راستا دفتر ICT شركت بهره برداري نيروگاه طرشت از اواخر بهار ۱۳۸۴به منظور ارائه خدمات كامپيوتري به كليه واحدهاي موجود در شركت آغاز فعاليت مي كند از آن زمان تا كنون فعاليت هايي نيز در زمينه مكانيزه نمودن بخش هاي مختلف نيروگاه وسرعت بخشيدن به انجام امور آموزشي ، پژوهشي ، فني ، رفاهي و اداري انجام داده است.
فهرست مطالب:
مقدمه
انواع نيروگاه ها
مشخصات فني نيروگاه طرشت
شيمي
انواع آب موجود در نيروگاه
كنترل شيميايي
قسمت آزمايشگاه
ديستيلاتور (distillator)
ركوپراتور
گرم كن فرعي
گرم كن شماره يك
گرم كن شماره دو
دي اريتور
پمپ تغذيه ي بويلر
بويلر
اكونومايزر
درام
چگونگي تبدبل آب مقطر به بخار
سوپرهيتر
سوخت مصرفي در نيروگاه
ساختمان مشعل ها
ديواره هاي داخل بويلر
دريچه هاي بازديد
سوپاپ هاي اطمينان
دشارژ
بالون
بادزن دم
بادزن مكش
والوهاي تخليه ي بويلر
دريچه هاي اضطراري بويلر
اتاق فرمان بويلر
پرژ بويلر
شرايط راه اندازي بويلر
توربين
گاورنر
ترنينگ گير(turning gear)
دور بحراني
اژكتور
خلاء گيري كندانسور
توربين
لابيرنت
ياتاقان
رله بوته ميچل
اكسپنشن
حفاظت پوسته ي توربين
كندانسور
برج خنك كن
استارت پمپهاي كندانسور
كولر ژنراتور
مسير روغن
مسير هوا
شرايط راه اندازي توربين
ابزار دقيق
الكتريك
اتاق فرمان
قطع كننده يا سكسيونر
كليد قدرت يا ديژنكتور
روغن
شين وشين بندي
پست فشار قوي
رله وحفاظت سيستم ها
حفاظت ژنراتور
حفاظت درمقابل خطا هاي داخلي
حفاظت درمقابل خطرات خارجي
حفاظت ترانسفورماتور
حفاظت خطوط فشار قوي
واحد الكتريك نيروگاه طرشت
ساختمان استاتور
توان اكتيو وراكتيو
ترانسفورماتور
ترانسفورماتور سه فاز موجود در نيروگاه
طرز خنك كردن ترانسفورماتور
نحوه ي توليد برق
دستگاه سنكروسكوپ
انواع رله هاي مورداستفاده در نيروگاه
پارالل كردن واحد با شبكه
مراحل خارج كردن واحد از خط
دستور العمل نحوه تغذيه گرداننده توربين
كليدهاي روي تابلوي اتاق فرمان
قطع يكي از واحد هاي بخار
حوادث نيروگاه وجلوگيري از بروز آن ها
شرح تابلوهاي اتاق فرمان
باطري خانه
ديزل
امتیاز : | نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0 |